De opzet is hier om mensen inzicht te geven, tools aan te reiken, om na een traject met meer kennis en zelfbewustzijn de topics die in de training worden gegeven te integreren in het dagelijkse leven en op de werkvloer.
Dergelijke aanpak garandeert effectieve veranderingen, preventie en resultaten op lange termijn.
Werknemers trainen is belangrijk. Vooral bij crisis inducerende gebeurtenissen. In sommige bedrijven komen arbeidsongevallen statistisch meer voor door de aard van hun werkzaamheden (bouwbedrijven, productiebedrijven, chemische sector, havenbedrijven, politie, brandweer, ziekenhuizen …).
De omvang, impact en grootte van de crisis heeft ook kans om omvangrijker te zijn en meer gevolgen te geven op het werk. Kennis en inzicht zullen een crisis niet verminderen maar het biedt je wel de mogelijkheid om beslagen op het ijs te komen. Dit vermindert je eigen angsten wanneer je in je bedrijf wordt geconfronteerd met ingrijpende gebeurtenissen. Het geeft je handvatten en laat je toe op gepaste wijze met de crisis om te gaan.
De zorg van een bedrijf om hieraan aandacht te schenken door training en opvang aan te bieden resulteert sowieso in een beter werkklimaat.
Alle trainingen worden gegeven op maat van het bedrijf en in overleg met de bedrijfsleiding.
‘Terugkomdagen’, met het oog op verfijning en supervisie, zijn bespreekbaar.